• Covid-19: Algemene en hygiëneregels voor wedstrijden en trainingen

• Voor alles geldt: Gezond verstand gebruiken staat voorop
    • De algemene regels blijven gelden: houd 1.5 meter afstand als je niet tot hetzelfde huishouden behoort, blijf thuis met klachten, was vaak je handen met water en zeep.
    • Kleedkamers en toiletten zijn geopend. Er mag gedoucht worden.
    • Houd 1.5 meter afstand van elkaar en geef elkaar de ruimte om te verkleden op de juiste afstand, het advies is om maximaal 6 personen in de kleedkamer toe te laten. Dit is van toepassing op spelers van 18 jaar en ouder.
    • Het is op eigen verantwoordelijkheid van de teams.
    • Gelieve geen ouders in de kleedkamers i.v.m. de 1.5 meter.
    • Publiek is welkom, mits men zich aan de algemene regels houden en buiten de omheining van de velden blijven, niet in de buurt van de dug-outs staan, laat geen rommel achter langs de velden.
    • Geen teambesprekingen in de kleedkamers. Teams rusten op het veld. Ranja of thee is af te halen in de kantine. Geen rommel achter laten op de velden of in de dug-outs. Vooraf bij de bar aangegeven of je thee of ranja wenst.
    • Spelers nemen hun eigen bidon mee.
    • Bij het rijden naar uitwedstrijden is het advies vanuit het RIVM om een mondmasker te dragen als men niet uit hetzelfde huishouden komt, let op dit is een advies, het is aan ieder persoonlijk of hij/zij de keuze maakt dit te doen.
    • De spelerstenues voor wedstrijden mogen door 1 persoon gewassen worden, de kans op besmetting is zeer gering. Men kan hierin zelf maatregelen nemen. De normale wasvoorschriften kunnen opgevolgd worden.
    • Ga voorbereid op reis, zorg dat je bij uitwedstrijden de regels van de thuisclub hebt gelezen en houd je als bezoeker netjes aan deze algemene en hygiëneregels. Mocht je bij een uitwedstrijd geen mogelijkheid tot omkleden hebben vraag dan naar de mogelijkheden voor een kleedkamer thuis om te verkleden bij de wedstrijdsecretaris.

Wat als je klachten hebt?

Heb je klachten, kom dan niet naar wedstrijden of training en laat je testen.

Is de test positief, ga dan na of je twee dagen voorafgaand aan het ontstaan van de klachten hebt getraind of wedstrijden hebt gespeeld. Ga vervolgens na of iemand tijdens de training of wedstrijd langer dan 15 minuten op minder dan 1,5 meter is geweest. Buiten trainen of spelen geldt niet als langer dan 15 minuten op minder dan 1,5 meter.

Meld het aan de Covid Coördinator van vv SVBO: Berend Keuter – Tel. 06-10107729

De Covid Coördinator zal je op de hoogte stellen van de verdere interne communicatie bij vv SVBO.

Ga niet zelfstandig je trainer, leider of andere teamgenoten informeren.

Verdere informatie kun je vinden op de website van de KNVB:

Mocht iemand uit je gezin positief  zijn getest, volg dan de richtlijnen van GGD en RIVM.