• Oud-hoofdtrainer Koen Schonewille overleden

29 apr 2020 Beheerder
  • Ons heeft het verdrietige nieuws bereikt dat onze oud-hoofdtrainer Koen Schonewille afgelopen dinsdag op 80 jarige leeftijd is overleden. Koen was één van de meest succesvolle amateur voetbaltrainers uit de Drentse geschiedenis. Hij begon zijn trainersloopbaan bij DVC'59 in het seizoen 1965/1966 en eindigde in 1997 bij onze club SVBO.

In al die jaren was hij slechts bij vijf clubs werkzaam en bij alle clubs vierde hij één of meerdere kampioenschappen: 11 in totaal. Het leverde hem de bijnaam 'Koentje Kampioentje' op.

Drie van die kampioenschappen werden met SVBO gehaald, in 1985, 1987 en 1994. Twee van deze kampioenschappen betekende promotie naar het hoogste niveau van het amateurvoetbal in die tijd; de hoofdklasse.

Als vereniging kijken we terug op vele mooie jaren met Koen als hoofdtrainer. Jaren waarin hij regelmatig toonde een strenge trainer te kunnen zijn die wist wat hij wilde. Maar waarin hij vooral liet zien een geweldig mens te zijn die tot aan zijn overlijden warme banden onderhield binnen de voetbalwereld. Ook binnen onze vereniging.

We wensen familie en vrienden veel sterkte bij het verwerken van dit verlies.