• SVBO pakt drie belangrijke punten in Norg

16 nov 2022 Beheerder
  •

In een zonnig Norg kon SVBO vanmiddag nog niet beschikken over Bram Jakobs, Jelmer Scholtens, Nick Hidding en Maurice Kampman maar zaten Twan Berends en Robin Gerlach gelukkig weer op de bank, samen met Niels Wessels en O19-talenten Joep Lambers en Mike Fuhler.

Vanaf het begin nam de thuisploeg het initiatief maar kwam niet verder dan een klein kansje waarbij de gevaarlijkste man Jannes Siegers te slap inschoot. Na ongeveer 20 minuten kwam SVBO beter in de wedstrijd en drong de thuisploeg verder naar achteren. Echte kansen leverde dit niet op totdat Davy Wessels van afstand mocht uithalen en de bal via de tegenstander bij Quentin Brands terecht kwam die met een slim balletje Ronald Gerdes voor de keeper zette die vervolgens beheerst de keeper passeerde en de 0-1 binnenschoot.

Na de voorsprong kreeg SVBO gelijk de kans om de voorsprong te verdubbelen toen Davy Wessels een bal onderschepte en Henk Teuben net iets te hard inspeelt. Vlak voor rust komt SVBO goed weg als eerst Siegers in het zijnet schiet en een kopbal via de onderkant van de lat bij Robin Heijne terecht komt die kan opruimen. Even later redt Lennon Ebeltjes SVBO van een tegentreffer als hij tot twee keer op de lijn prachtig redding brengt. SVBO houdt het vol en gaat met 0-1 de rust in.

Met de thee in de borst begint de tweede helft waarbij beide ploegen niet tot echte kansen komen. Stefan Kuper is in de rust geblesseerd in de kleedkamer achtergebleven en vervangen door Twan Berends. Als Gomos gaat wisselen en meer risico neemt krijgt SVBO meer ruimte en dit leidt tot kansen. Eerst kopt Ronald Gerdes uit een prima voorzet van Quinten Brands in de handen van de keeper en even later overkomt Dylan Wessels hetzelfde uit een voorzet van zijn grote broer. Nog even later passeert Ronald Gerdes twee tegenstanders en komt alleen voor de keeper waar bij uithaalt maar de keeper zijn schot over kan tikken.

SVBO houdt achterin goed stand en kan met een geweldige instelling Gomos goed bedwingen. De achterhoede is inmiddels gewijzigd omdat O19-speler Mike Fuhler is ingevallen voor Mark de Vries. Naast deze wissel is ook Quinten Brands vervangen door Robin Gerlach en heeft Henk Teuben plaats gemaakt voor de derde Wessels van de selectie,  Niels. Deze Niels wordt even later goed ingespeeld door Sander Boekholt. Wessels draait goed weg bij zijn tegenstander en komt alleen voor de keeper. Deze keer scoort hij echter niet als invaller en blijft de stand helaas 0-1.

Na 94 minuten fluit de goed leidende scheidsrechter Zeeman voor het einde en neemt SVBO met deze tweede overwinning van het seizoen 3 erg belangrijke punten mee naar Barger Oosterveld en kan het met voldoende zelfvertrouwen de volgende thuiswedstrijd tegen kampioenskandidaat NEO uit Borne tegemoet zien. De wedstrijd tegen NEO wordt op zaterdagavond gespeeld om 19.30 uur.

Voor de supporters waarvoor gisteren geen plek meer was in de bus heeft RTV Drenthe gelukkig een samenvatting gemaakt die u kunt zien op Onze Club via de link