• SVBO Zondag 1 eenvoudig door in beker

18 sep 2022 Beheerder
  • SVBO Zondag 1 is na een ongeslagen reeks geplaatst voor de tweede ronde van de bekercompetitie.

Gisteren stond de derde poulewedstrijd op het programma en daarvoor moest de bus met spelers en supporters richting Zwartsluis om aan te treden tegen DESZ dat uitkomt in de tweede klasse zaterdag.

In de regen kwam SVBO al snel tot het inzicht dat DESZ aardig wat meer tegenstand bood dan de tegenstanders Zuidwolde en Elim die respectievelijk met 8-0 en 6-0 van het veld waren geblazen. DESZ liet zien dat ze niet voor niets de eerste twee wedstrijden hadden gewonnen en ondanks dat beide teams al geplaatst waren deden ze hun best om als poulewinnaar deze eerste bekerronde af te sluiten.

In de eerste helft kregen beide teams niet veel uitgespeelde kansen en was de beste kans nog voor DESZ. Na een snelle counter leek het erop dat de aanvaller de 1-0 binnenschoot maar de van Klazienaveen teruggekomen Lennon Ebeltjes tikte de bal katachtig uit de hoek. Daarvoor had SVBO wat kansjes gehad maar de voorhoede met Henk Teuben, Maurice Kampman en Ronald Gerdes zagen hun pogingen niet op het scorebord verschijnen.

Na de thee kwamen Davy en Dylan Wessels in de ploeg en had SVBO meer balbezit. De thuisploeg werd steeds verder teruggedrongen en kwam SVBO beter in het spel. Echt grote kansen leverde het niet op maar langzaam werd het duidelijk dat er goal in de lucht hing. Het duurde echter tot het laatste kwartier dat er een kans werd omgezet in de 0-1. Na een goede aanval werd Ronald Gerdes in het strafschopgebied neergelegd en kon Maurice Kampman zijn 6de bekergoal binnenschieten. Daarna kwam DESZ niet verder dan een aantal uitbraken en een aantal schoten op doel. De achterhoede van SVBO kwam hier echter niet van in de brand maar kwam wel in paniek toen Twan Berends geblesseerd van het veld moest na een ongelukkig duel. Hij werd vervangen door Mark de Vries.

SVBO voetbalde na de 0-1 rustiger en kreeg met Maurice Kampman nog een riante kans maar het lukte de spits niet om zijn tweede van de middag binnen te schieten.

Inmiddels waren Robin Gerlach en Niels Wessels in de ploeg gekomen en die laatste maakte zijn reputatie als supersub wederom waar door een paar minuten voor tijd na een goede steekbal van Davy Wessels de keeper te passeren met de 0-2. Even daarna vond de prima fluitende jonge scheidsrechter uit Wildervank het genoeg en vloot hij de wedstrijd af.

Dit betekent dat SVBO het seizoen goed is begonnen met een ongeslagen reeks in de beker zonder tegengoals en een 6-0 overwinning tegen Raptim in een doordeweekse oefenwedstrijd.

Zaterdag aanstaande wordt de voorbereiding afgesloten met een oefenwedstrijd aan de Parkstraat om 18.15 uur tegen Forward en zal het team klaar moeten zijn voor de eerste competitiewedstrijd uit tegen GRC op 2 oktober.